Уперше за всю освітню історію України цьогоріч розроблено електронний репозитарій, який дозволяє вчителям самостійно обирати підручники для навчання.
Станом на сьогодні вчителі вже можуть проглядати і залучати до навчання 245 електронних версій підручників, серед яких - 48 нових підручників для 6 класу. На початку вересня в репозитарії очікуються всі підручники для 1, 2, 3, 5 і 6 класів.
Саме цей портал буде платформою і для проведення нового конкурсу з відбору підручників для 4 і 7 класів. Як зауважив заступник Міністра освіти і науки Павло Полянський на Колегії МОН 22 серпня: «Тепер роль тендерних комітетів і конкурсних комісій виконуватимуть вчителі. Адже електронний репозитарій дозволить вчителеві проглянути кожен конкурсний підручник, оцінити його якість та самостійно обрати для навчання той, який на його думку є найкращим. І цей результат ніхто не зможе змінити».
Заповнення журналу є одним із важливих моментів роботи вчителя. Класний журнал – державний нормативно-фінансовий документ. Нормативний мінімум, що регулює й регламентує діяльність учителя в роботі з класним журналом, такий:
наказ Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008 № 496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів»;
постанова Кабінету Міністрів України від 14.01.2004 № 24 «Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» (із змінами і доповненнями, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2010 № 776);
наказ Міністерства освіти і науки України від 05.05.2008 № 371 «Про затвердження критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».
Шкільний курс фізики - основний компонент природничої освіти школярів. Він вносить істотний внесок у вирішення завдань загальної освіти, забезпечуючи формування в учнів єдиної фізичної картини Світу, наукового світогляду, розвиток їх інтелектуальних, творчих здібностей, прищеплення ціннісних орієнтацій, підготовку до життя в умовах сучасного суспільства.
Головна мета навчання фiзики в середнiйшколi полягає в розвитку особистостiучнiв засобами фiзики як навчального предмета, зокрема завдяки формуванню в них фізичних знань, наукового свiтогляду i вiдповiдного стилю мислення, екологiчної культури, розвитку в них експериментальних умiнь i дослiдницькихнавикiв, творчих здiбностей i схильностi до креативного мислення.
Метою запровадження Всеукраїнської учнівської олімпіади з астрономії є пропаганда природничонаукових знань, формування інтересу та наукового підходу до вивчення астрономії і пов'язаних з нею наук; виявлення та розвиток в учнів творчих здібностей до науково-дослідницької діяльності, активізація всіх форм позакласної та позашкільної роботи з учнями; підвищення рівня фахової підготовки учителів; залучення вчених і викладачів, аспірантів, студентів вищих навчальних закладів до активної допомоги загальноосвітнім навчальним закладам у справі поліпшення вивчення фізики та астрономії; відбір найбільш талановитих учнів до складу збірної команди України для участі в міжнародній олімпіаді.
У 2012-2013 навчальному році вивчення
фізики та астрономії у загальноосвітніх
навчальних закладахздійснюватиметься за такими програмами:
7 – 9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика.
Астрономія. 7-11 класи. –К.: Ірпінь:
Перун, 2005;
8 – 9 класи з поглибленим
вивченням фізики – Програма для 8-9 класів з поглибленим вивченням фізики (Збірник
навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим
вивченням предметів природничо-математичного та технологічного циклу. – К.:
Вікторія, 2009).
10 – 11 класи– Програми для загальноосвітніх
навчальних закладів 10-11 класи. Фізика. Астрономія. (Київ, 2010)
Програми факультативів та курсів
за вибором – Збірникпрограм курсів
за вибором іфакультативівзфізикитаастрономії. –Харків: Видавничагрупа «Основа»,2009.